Rejser
Vejene hernede og forbruget af taxa er noget anderledes end hjemme. Man tager taxa overalt - jo mindre man har en bil. Især pga. varmen i de her måneder. Når en taxachauffør ser et menneske udenfor, holde han ind for at tage en med. Det er ikke normalt at gå ude i denne her varme, og det kan man næsten heller haha! I går gik vi en tur ned til Marinaen ved vandet. Det er så fint dernede men så vanvittigt varmt at gå rundt! Selv om aftenen og midt om natten. Så efter at vi havde drukket, spist, hygget og spillet kort tog vi en taxa hjem. Vi bor under 2 km. væk, fra den restaurant vi var på. Men sådan er det bare de varme måneder hernede. Man bliver fandme tyk og doven af ikke at rører sig. Man bor i højhuse og tager derfor elevator og bliver derudover kørt til alt. Fandme anderledes i København, hvor jeg cykler til alt og går op på 3. sal flere gange om dagen. Jeg elsker at cykle rundt i byen, og elsker generelt at røre mig. Men det må altså blive i et fitness center hernede, selvom jeg ikke er særlig vild med det.
Okay i går gik brandalarmen, så vi skyndte os ned af trapperne fra 12 sal, og jeg må indrømme, at jeg har pinligt ondt i lægmusklerne i dag. Helt skidt.. Jeg må virkelig tage mig sammen for alvor snart. Der var forresten ikke brand i bygningen! Det var bare en person der havde brændt sin mad på, og startet brandalarmen i hele bygningen. Well done. Alle kom ned med deres katte, hunde og babyer. Det var lidt skræmmende, især efter den forfærdelige ulykke i London for ikke længe siden.

Tilbage til vejene i Dubai. De er for vilde! I nogle områder er det ikke muligt at gå rundt. Nogen steder hernede er der ingen fortorve (fx i Downtown), og det altså meningen at man skal køre til alt. Det er da lidt fucked up. Generelt er der kun små veje rundt om bygningerne, ellers er det motorvej det hele. Vejene overalt (undtagen de helt små ved hotellerne) er 4-6 spor. De store veje der går fra Marinaen til Downtown eller til fx Deira er bare én lang strækning. Lige ud hele vejen på en kæmpe motorvej. Ved siden af motorvejen er der en mindre vej, hvor der ligger butikker hele vejen. Men det er så underligt at det bare er ligeud.
Vejene ser fandme nice ud oppe fra. Jeg har fundet et par billeder fra google, hvor det ses tydeligt. De kan altså et eller andet hernede! :D

top-5-deadliest-roads-in-dubai

I sommermånederne er der ikke så mange mennesker hernede, og derfor heller ikke så meget trafik på vejene. Der er mange biler hele tiden, men ingen kø. I foråret hernede er der sindsyg meget kø på vejene, og det kan tage over 1 time, at køre det der nu tager 10-15 minutter. Det må være noget af det fede ved de her måneder. Her er meget roligt og ikke så mange mennesker.
De sidste par dage har vi set en lille helikopter med en faldskærm svæve hen over byen. Den er som vi forstod stadig i testfasen, men det er meningen, at man kan bruge den som taxa. Haha fandme sejt at svæve hen over byen, og over alle bilerne der holder i kø. Smart Dubai, smart. Jeg er vild med tankegangen, men jeg ville nok hellere sidde i kø i en bil på jorden :D

Vi var ved stranden i dag. Vandet var overdrevet varm. Virkelig ubehageligt. Det føles som om alle omkring en har tisset på samme tid. Rigtig klamt varmt. ;-) Jeg har ikke kunne finde præcise grader. Men google siger at, i juli måned er vandtemperaturen på 32 grader, den siger samtidig at luft temperaturen er 39 grader. Temperaturen er ca. 5 grader varmere nu her, så vandtemperaturen kunne godt have sneget sig op på omkring de 35 grader. Ubehagelig varmt i hvert fald, og jeg er ellers typen, der altid har svært ved at komme i vandet pga. kulden. Man følte sig ikke nedkølet overholdet. Men det var okay at svømme lidt rundt, og så er det så pænt med de store både ude på vandet og de kæmpe tårne bag en.

20067732_10213010704205374_1849730906_n

20045981_10213010704285376_246563336_n

20068311_10213010704245375_615287923_nSom man kan se, er der mange tomme strandstole i de her måneder. Der er ikke mange, der har lyst til at ligge ved stranden, i noget der føles som en sauna. De har sgu nok fat i noget, dem der bliver væk. ;) Vi svedte, men vi nød det.

20068130_10213010704125372_1560454943_n

Jeg er vild med Dubai, og har virkelig lyst til at bo her!